Mä oon joskus miettinyt, että pitäiskö alkaa kirjoittamaan jotain yleismaailmallisia aiheita eikä tämmösiä henkilökohtaisia juttuja; niitäkin vois olla mielenkiintoista pohdiskella...Kaikenlaisia ilmiöitä ja asioita. Niinkuin nyt toi kannabiksen dekriminalisointi: olen laittanut nimeni sinne aloitteeseen, koska musta on ihan järjetöntä, että kotikasvatus omaan käyttöön on rikollista toimintaa. Uskon, että meillä on täällä niin paljon enemmän tarvetta niin poliisilla kun oikeustuomioistuimellakin, keskittyä vakavampiin huumausainerikoksiin ja muihin rikoksiin tietysti. Kotikasvatus: se EI vahingoita ketään.
Mä en itse semmoisesta oo kiinnostunut enkä polta, mutta mä oon pohtinut tota asiaa mitä se tarkoittais Suomen kaltaisessa maassa, missä alkoholi, joka on niin paljon pahempi myrkky. Mitä tapahtuisi?? Mediassa on ollut aika järjettömiä ja perusteettomia väitteitä mm.siitä, että väkivaltatilastot lisääntyisivät, ai kuinka niin??? Käsittääkseni väkivallan tekijät, varsinkin henkirikoksia (tappo ym) on yleensä alkoholin vaikutuksen alaisena. Asiaa on tietysti hyvä miettiä ilman vertausta alkholiinkin, mutta en mä sitä nyt tässä ala enempää jauhamaan :D Mun yleisen tason pohdinta oli siis tässä nyt tällä erää. Aa paitsi yksi lisäys, olen kasvattanut Markon kanssa yhden Cannabis Sativan, joka kasvoi oikein hyvin, mutta ennen kuin se edes kerkisi kukkia, Marko halus pistää sen päreiksi...Älkää kysykö miksi, se oli joku pilleristinen hetken mielenhäiriö.
Sen verran vielä aiheessa jatkan..Tossa kannabiskeskustelussa on paljon näkökulmia, mitä pitäis miettiä, enkä jaksa uskoa, että Suomessa se menee läpi. Subutex ja metadon on ihan jopa nykyään ns.pakollisia päihdehoitomuotoja, ei suinkaan se, että ihminen raitistuisi kokonaan. Ihan käsittämätöntä päihdepolitiikkaa, samoin kuin kaikkea muutakin politiikkaa voi pitää täällä ihan jo vinksahtaneena. Tai multa puuttuu joku palikka päästä, musta tuntuu, että kaikkia nurinkurisia päätöksiä tehdään esim.Guggenheim, miljoonia kymmeniä maksava puisto ja sitten perusjutuista supistetaan koko ajan, mistä ei synny edes isoja säästöjä ja mistä ajan kanssa tulee kuitenkin kalliita laskuja. Minkä taakseen jättää, sen eestään löytää...HALOO!!! Onks valoo, no ei oo, no pistä päälle...
Sekava olo menneestä viikosta. Olen ollut kipeänä ja se vähän rassaa. Mä oon niin huono sairastamaan, sit äkkiä menee psyykekin huonoon kuntoon ja sitten taas sukelletaan ja syvälle. Päällimäisenä tulee mieleen se, että Henna täytti eilen 15v ja tänään tuli ilmoitus, että sille on tarjottu paikkaa Helsingin Naulakalliosta, Kuusela-osastolta. Tutustuminen on ens viikon torstaina. Meillä on vähän negatiivinen kuva Naulakalliosta ja siksi mua ehkä myös huolettaa enemmän koko asia. Henna totesi itsekin, että jos siellä on jotain kauheita tyyppejä niin hän lähtee samantien karkuun...No, paikasta saa kyllä fiiliksiä kun siellä käy, joten sen mukaan, mutta jos se tuntuu ihan kauheelta niin sitten pitää miettiä mikä on seuraava vaihtoehto. Tod.näk.Helsingin ulkopuolella, koska täällä ei ole koulukoteja. Lohjalla on Outamo, mutta sekin on ainakin old schoolin mukaan semmonen konnakoulu. Miten ihmeessä tää tilanne on nyt tämmöiseksi mennyt??? Sitten Ahto-poika, joka ei ole kovin motivoitunut myöskään koulunkäyntiin, on vasta neljännellä ja jää mahdollisesti luokalle. No, asia kerrallaan; mä en pysty nyt miettimään, muuten hajoo pää.
Ei mulla oo vastauksia, mulla on vaan hirveesti syyllisyyttä ja ahdistusta. Sitten kun mä oon kipeenä fyysisesti niin mä hukun aika helposti noihin tuntemuksiin, mutta ONNEKSI mulla on NIIN ihania Ystäviä, että ne saa mut kyllä aika helposti ja nopeasti takas pinnalle. Ne uppelukset ei kestä enää nykyään niin kauaa, mutta se johtuu kyllä siitäkin, että ulkopuolelta tuleva paine puuttuu eli kukaan ei säksätä mulle tässä korvan juuressa miten mä oon tehnyt kaikki päin helvettiä ja kaiken lisäksi mä oon vielä kieroin ihmisistä, valehtelevakin...No kyllä mä sen tiedän, että ne ei pidä paikkaansa, mutta siinä vaiheessa kun happi on huono, ne porautuu aika nopeesti tonne jonnekin ja sitten ei enää välttämättä oo reaaliteetit samanlailla hallussa kuin normaalisti. Toki onneksi sitten mä keksin kyllä siihenkin keinoja, kirjoittamisen ja musiikin kuuntelun, se auttaa aina, jos on mahdollista puhua asiasta jollekin. Se ulkopuolinen kontakti, jossa joku sanoo, että älä uppoa, toi ei ole totta. Mutta nyt mä en tiedä miksi mä tota rupesin miettimään: tulee mieleen semmoiset monen päivän syvien vesien sukellukset, kun olisin halunnut vaan nukkua. Onneksi ne on takanapäin!!!
Mä oon aika turta nyt, ehkä viisainta mennä nukkumaan. Pinjakin tuli mun luokse ja silloin mulla on paras olo, kun kaikki kolme on täällä <3 Hyvää yötä :)
Mä en itse semmoisesta oo kiinnostunut enkä polta, mutta mä oon pohtinut tota asiaa mitä se tarkoittais Suomen kaltaisessa maassa, missä alkoholi, joka on niin paljon pahempi myrkky. Mitä tapahtuisi?? Mediassa on ollut aika järjettömiä ja perusteettomia väitteitä mm.siitä, että väkivaltatilastot lisääntyisivät, ai kuinka niin??? Käsittääkseni väkivallan tekijät, varsinkin henkirikoksia (tappo ym) on yleensä alkoholin vaikutuksen alaisena. Asiaa on tietysti hyvä miettiä ilman vertausta alkholiinkin, mutta en mä sitä nyt tässä ala enempää jauhamaan :D Mun yleisen tason pohdinta oli siis tässä nyt tällä erää. Aa paitsi yksi lisäys, olen kasvattanut Markon kanssa yhden Cannabis Sativan, joka kasvoi oikein hyvin, mutta ennen kuin se edes kerkisi kukkia, Marko halus pistää sen päreiksi...Älkää kysykö miksi, se oli joku pilleristinen hetken mielenhäiriö.
Sen verran vielä aiheessa jatkan..Tossa kannabiskeskustelussa on paljon näkökulmia, mitä pitäis miettiä, enkä jaksa uskoa, että Suomessa se menee läpi. Subutex ja metadon on ihan jopa nykyään ns.pakollisia päihdehoitomuotoja, ei suinkaan se, että ihminen raitistuisi kokonaan. Ihan käsittämätöntä päihdepolitiikkaa, samoin kuin kaikkea muutakin politiikkaa voi pitää täällä ihan jo vinksahtaneena. Tai multa puuttuu joku palikka päästä, musta tuntuu, että kaikkia nurinkurisia päätöksiä tehdään esim.Guggenheim, miljoonia kymmeniä maksava puisto ja sitten perusjutuista supistetaan koko ajan, mistä ei synny edes isoja säästöjä ja mistä ajan kanssa tulee kuitenkin kalliita laskuja. Minkä taakseen jättää, sen eestään löytää...HALOO!!! Onks valoo, no ei oo, no pistä päälle...
Sekava olo menneestä viikosta. Olen ollut kipeänä ja se vähän rassaa. Mä oon niin huono sairastamaan, sit äkkiä menee psyykekin huonoon kuntoon ja sitten taas sukelletaan ja syvälle. Päällimäisenä tulee mieleen se, että Henna täytti eilen 15v ja tänään tuli ilmoitus, että sille on tarjottu paikkaa Helsingin Naulakalliosta, Kuusela-osastolta. Tutustuminen on ens viikon torstaina. Meillä on vähän negatiivinen kuva Naulakalliosta ja siksi mua ehkä myös huolettaa enemmän koko asia. Henna totesi itsekin, että jos siellä on jotain kauheita tyyppejä niin hän lähtee samantien karkuun...No, paikasta saa kyllä fiiliksiä kun siellä käy, joten sen mukaan, mutta jos se tuntuu ihan kauheelta niin sitten pitää miettiä mikä on seuraava vaihtoehto. Tod.näk.Helsingin ulkopuolella, koska täällä ei ole koulukoteja. Lohjalla on Outamo, mutta sekin on ainakin old schoolin mukaan semmonen konnakoulu. Miten ihmeessä tää tilanne on nyt tämmöiseksi mennyt??? Sitten Ahto-poika, joka ei ole kovin motivoitunut myöskään koulunkäyntiin, on vasta neljännellä ja jää mahdollisesti luokalle. No, asia kerrallaan; mä en pysty nyt miettimään, muuten hajoo pää.
Ei mulla oo vastauksia, mulla on vaan hirveesti syyllisyyttä ja ahdistusta. Sitten kun mä oon kipeenä fyysisesti niin mä hukun aika helposti noihin tuntemuksiin, mutta ONNEKSI mulla on NIIN ihania Ystäviä, että ne saa mut kyllä aika helposti ja nopeasti takas pinnalle. Ne uppelukset ei kestä enää nykyään niin kauaa, mutta se johtuu kyllä siitäkin, että ulkopuolelta tuleva paine puuttuu eli kukaan ei säksätä mulle tässä korvan juuressa miten mä oon tehnyt kaikki päin helvettiä ja kaiken lisäksi mä oon vielä kieroin ihmisistä, valehtelevakin...No kyllä mä sen tiedän, että ne ei pidä paikkaansa, mutta siinä vaiheessa kun happi on huono, ne porautuu aika nopeesti tonne jonnekin ja sitten ei enää välttämättä oo reaaliteetit samanlailla hallussa kuin normaalisti. Toki onneksi sitten mä keksin kyllä siihenkin keinoja, kirjoittamisen ja musiikin kuuntelun, se auttaa aina, jos on mahdollista puhua asiasta jollekin. Se ulkopuolinen kontakti, jossa joku sanoo, että älä uppoa, toi ei ole totta. Mutta nyt mä en tiedä miksi mä tota rupesin miettimään: tulee mieleen semmoiset monen päivän syvien vesien sukellukset, kun olisin halunnut vaan nukkua. Onneksi ne on takanapäin!!!
Mä oon aika turta nyt, ehkä viisainta mennä nukkumaan. Pinjakin tuli mun luokse ja silloin mulla on paras olo, kun kaikki kolme on täällä <3 Hyvää yötä :)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti